Gamgi Influencer

Inget värmer mer än intressebaserad uppmärksamhet – den du väl förtjänat!

Och, ingen gör det intressantare än den som trovärdigt gör ditt innehåll till sitt innehåll! 

Ditt varumärke + Influencers = Sant!

Dock, du behöver mer underlag innan du väljer vilka influencers du ska jobba med. De är många, de är starka – men vilka är de och vilka når de?

Många stora influencers har enorm räckvidd men hittills har det varit en svår process att utvärdera och förstå vem man syns tillsammans med när man samarbetar med dem. Vilka Influencers ska vi kombinera för vår nästa kampanj? Hur vet vi att deras följare är intresserade av våra produkter?

Vi har en idé om hur du löser detta. Vår lösning är att samla in data från deras kanaler och kombinera med profilering av deras följare. Datat processar vi med vår metodik och strax kan vi berätta

  • hur upplever följarna din influencer just nu, kärlek eller missnöje? Vi tar fram ett aktuellt Reputation Score – RepS och du kan förstås följa detta över tid – hur påverkas egentligen tonaliteten efter en ”Pewdiepie-skandal”?
  • vilka ämnen dominerar deras content – vad pratar de om?
  • hur kan deras följare beskrivas; demografiskt och intressebaserat, vilka varumärken gillar de sannolikt,

Vår leverans är flera matiga datablad över din investering – vi beskriver influencern själv, följarna och engagemanget. Du köper aldrig grisen i säcken igen – med mer data kan du säkerställa matchen mellan ditt och dina kanalers varumärke!

Beställ en demoanalys!

    • Reputation Score för din influencer

    • Demografisk profil på följarna

    • Vad intresserar följarna?

    • Vilka varumärken ligger nära deras preferenser?