Gamgi Analys2017-10-25T12:31:23+00:00

Project Description

Gamgi Analys

Vårt flaggskepp i verktygslådan är en metodik som skapar hjältar ombord hos våra kunder.

Vår Gamgi Analys™ ger svar på vad dina kunder känner när du inte frågat dem; när de publicerat sina recensioner eller reflektioner på sociala medier, när de hyllar eller hatar; när du får beröm eller borde veta bättre. Vi har skapat flera starka metriker som du bör bevaka och väva in i ditt dagliga arbete.

Reputation management har traditionellt varit en reaktiv verksamhet. Men nu kan du ligga steget före. Genom att få en komplex tillvaro beskriven i tydliga mätpunkter hamnar du i förarstolen och får både den överblick och de detaljkunskaper som du behöver för att nå dina ambitiösa kommersiella mål. Håll koll på:

  • hur relationen mellan positiva och negativa omnämnanden ser ut just nu och över tid, det vi kallar Reputation Score (RepS)

  • hur stor andel av snacket handlar om oss i jämförelse med konkurrenterna, Share of Talk (SoT)

  • vilken räckvidd hade dåliga omnämnanden, Bad Social Reach (BSR)

  • vad är viktigast just nu för de som pratar om oss, Influencer Topics (IT)

Vi anpassar våra rapporter efter dina behov. Vi lägger enorm vikt vid att förstå din verksamhet och dina mål. Analysen genomförs av seniora kollegor med expertis inom sociala medier och din verksamhet. Vi vet att enbart data eller realtids-dashboards inte leder till handling. Nej, det är anpassade och skräddarsydda slutsatser som tar insikter till genomförande.

En Gamgi Analys är vår rapport till dig baserad på

  • rigorös lyssning efter fastställda relevanta nyckelord och frågeställningar framtagna tillsammans med dig,

  • en undersökningsperiod som garanterar tillräckligt dataunderlag med minst tre separata tillfällen för analys och slutsatser,

  • utförligt och tankeväckande presentationsmaterial vid varje nedslagspunkt, och

  • en slutrapport som levereras både i rapportform och som en workshop med guidad diskussion.

Det är centralt att en Gamgi Analys omfattar en tillräcklig tidsperiod som ger underlag för att tidsdimensioner i datat skall identifieras. Vi vill se trender, faktorer som påverkar över tid, effekter av insatser, och kunna eliminera tillfälligheter ur våra utlåtanden.

Modellen vi valt är en trestegs-mätning där Analys 1 levereras i form av en workshop där vi testar hypoteserna och eventuellt finkalibrerar datainsamlingen, Analys 2 bekräftar att vi hamnat rätt och ger den första trenddimensionen – och när insamlingen avslutas sammanställs en tredje analys som sammanfattar perioden, och levereras både som ett dokument och i en workshop där upptäckter, erfarenheter och framförallt konkreta åtgärdspunkter identifieras.

Tänk dig en hockeymatch där varje periodpaus innehåller en glasklar matchanalys och där slutsignalen efterföljs av en grundlig genomgång av matchen och vad som faktiskt krävs för att vinna nästa match. Komplett med grafer, tänkvärda slutsatser och todo-listor för framtiden. Du kommer att bli matchhjälte!

  • Nästa gång du ska ha ledningsgruppsmöte har du ett aktuellt underlag och en action plan klar.

  • När det blir kick off är innehållet till ett matnyttigt seminarie redan färdigt.

  • När styrelsen vill se utveckling kan du visa graferna som bäst illustrerar er framgångsresa.

Det är väl kanske inte raketforskning vi håller på med. Men alla vill ju ändå sitta i kontrollrummet.

Houston, no problem!

Ärligt talat, våra faktiska behov av realtidsdata varierar. Många kan nöja sig med regelbundna sammanställningar av slutsatser medan andra behöver alltid tryggt kunna förvissa sig om att allt är lugnt, närsomhelst, överallt.

Om du genomfört en serie av tre Gamgi Analyser har vi ett extra erbjudande – Gamgi Realtid.  För dig som gillar, ja älskar, att själv följa utfall och status på de indikatorer vi definierat. Så fort datat är tillgängligt. Du vet vem du är om du är den första på kontoret som utropar:

  • Vi steg 7% i går!

  • Vecka börjar ju braaa! Eller,

  • Helgen, vad hände, den var ju katastrofal!

Och om du har fler datakällor (och vem har inte det nuförtiden) som:

  • webbanalys,

  • försäljningsstatistik,

  • NPS,

eller vad som helst, som du vill ha på samma överskådliga instrumentbräda så brukar inte det vara ett problem heller. Vi bygger din kommandobrygga så att du bara har en destination för alla mätare med Gamgi Realtid. En ny favorit! Nya startsidan i browsern! Det sista du ser innan du somnar, och det första du kollar morgonen därpå.

Ge oss din epost så hör vi av oss!

  • Du tillhör målgruppen om du vill veta mer om dig själv, ditt varumärke, konkurrenterna och hur kunderna uppfattar er

  • Du ser värdet av en analys över minst tre perioder, dvs tre nedslag, inklusive rapporter som levereras som matiga workshops.

  • Vill från och med nu basera dina beslut på data!