Laddar Evenemang

Att knyta en influencer till sitt varumärke blir allt vanligare. Det kan handla om en livsstilsbloggare, en YouTuber eller en känd opinionsbildare. Men hur väljer du som annonsör rätt och framför allt hur viktas denna investering in i den övriga marknadsmixen?

Välkommen till Sveriges Annonsörer för ett inspirationsgivande frukostseminarium där vår panel delar med sig av sina bästa tips. Ni får ta del av exempel på hur de jobbar men framför allt vad du bör tänka på med allt från att skriva avtal, välja rätt varumärkesprofil till uppföljning och effektmätning.

PANEL: 
Louise Jacobsson, Ellos (case)
Hanna Axelsson, Trygg-Hansa (case)
Pär Warg Wiklundh, Gamgi  (case, verktyg influencers analys)
Vigor Sörman, Splay
Ebba Hultengren, Jung Relations
Jonas Dahlquist, Brindfors
Lin Nordström, Digital Chef, Sveriges Annonsörer

Det här får du bland annat med dig från seminariet:

  • Hur definierar vi en influencer?
  • Ellos och Trygga Hansa ger exempel på två lyckade samarbeten.
  • Är influencerssamarbeten, köpt eller fötjänad media?
  • Alla pratar transparens, hur skapar vi en gemensam valuta?
  • Affärsmannaskap och etik – vem bär ansvaret att lagar och regler följs?
  • Q&A – panelen svarar på publikens frågor.

Dela i ditt flöde!