SpareBank1 tar nästa steg med Gamgi
Stockholm, 14e februari, 2020
På de norska kundservicedagarna 2020 valdes SpareBank1 till Norges bästa kundservice för kategori Bank, men bäst är inte gott nog för SpareBank1.
Kundservice är hjärtat i alla kunddriva organisationer! En direkt och levande kommunikation med kunderna som berättar vad som fungerar och vad som eventuellt behöver uppmärksamhet. Utmaningen är dock att sammanställa alla dessa samtal till konkreta och mätbara insikter. Ja, inte längre, för det finns ju en lösning numera!
Vi är oerhört glada att berätta att Gamgi nu inleder ett samarbete med Norges redan bästa Kundservice, och redan under de kommande veckorna går vi på djupet i tusentals kunddialoger! Mycket snart kommer vi att veta ännu mer om vad som verkligen kännetecknar en vinnare!
”SpareBank1 har bevisligen redan utmärkt sig som den branschledande aktören när det kommer till kundservice i Norge. Att de nu väljer att ta nästa steg och utforskar möjligheten att analysera alla kundservicesamtal med Callity® säger en hel del om deras ambitioner. Bäst är inte gott nog.” säger Pär Warg Wiklundh, CEO och medgrundare på Gamgi.
Gamgi (Listen now AB) är ett bolag med fokus på att låta slutanvändare dra maximal nytta av den snabbt framväxande AI-teknologin. Genom att koppla sig mot Gamgis Analytics as a Service-plattform Callity® kan företag med ostrukturerat data få tillbaka key metrics och insikter i realtid för både djupanalyser och integration i sina befintliga kundgränssnitt.
SpareBank1 är en oberoende bankallians som arbetar tillsammans för att hjälpa sina kunder med vardagliga affärer. Läs mer om SpareBank1 här!