Telenor väljer Gamgi som leverantör av samtalsanalys

Stockholm, 1a mars, 2023

Telenor Sverige satsar på att ytterligare öka kundnöjdheten i kundservice – nu med hjälp av AI-baserad samtalsanalys från Gamgi.

Samtalen till kundservice är förmodligen det viktigaste för alla organisationer: kundens sanna röst. En direkt och levande kommunikation med kunderna som berättar vad som fungerar och vad som eventuellt behöver uppmärksammas. Utmaningen har varit att systematiskt sammanställa, kategorisera och mäta alla dessa samtal för att skapa konkreta och mätbara insikter. Fram till nyss.

Hassan Mustapha, kundservicechef på Telenor Sverige

Vi är stolta att berätta att Gamgi nu inleder ett samarbete med Telenor Sverige där Telenor använder vår molnplattform Callity® för att analysera tusentals kunddialoger dagligen. Med svaret på den eviga frågan: “Varför ringer egentligen kunden” kommer Telenor ännu bättre att kunna leverera fantastisk kundservice. 

”Vi satsar mycket på kundnöjdhet på Telenor, inte minst inom kundservice. Med detta konkreta verktyg kan vi samla insikter för att förstå våra kunder bättre på en övergripande nivå och utifrån det optimera verksamheten”, säger Hassan Mustapha, kundservicechef på Telenor Sverige.

”Telenor har ett starkt varumärke och är en av de stora aktörerna när det kommer till kundservice i Sverige. Att de nu drar full lärdom av ’kundens röst’ genom att analysera kundservicesamtal med Callity® säger allt om deras höga ambitioner att verkligen förstå sina kunder.” säger Pär Warg Wiklundh, CEO och medgrundare på Gamgi.

Läs mer om Telenor på www.telenor.se och om Callity® på www.callity.ai .

Telenor Sverige AB är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster och vårt mobilnät täcker 99,9 procent av hela Sveriges befolkning. Telenor Sverige har i dag 2,9 miljoner mobilabonnenter, cirka 700 000 fiber- och bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Telenor Sverige omsätter cirka 12 miljarder kronor (2022) och har cirka 1 500 anställda.

Gamgi (Listen now AB ) är ett bolag med fokus på att låta slutanvändare dra maximal nytta av den snabbt framväxande AI-teknologin. Genom att koppla sig mot Gamgis Analytics as a Service-plattform Callity® kan alla företag med ostrukturerat röst- och textdata få trender, key metrics och insikter i realtid integrerat i sina befintliga plattformar, exporterat för djupanalyser, eller direkt i Callity® Analyst Interface.