Nu börjar det!

Du har historiens första uppsnacksanalys av Allsvenskan ett klick iväg.

Dokumentet innehåller data och slutsatser kring vår tids kanske viktigaste fråga just nu: hur ska det gå i Allsvenskan? Eller åtminstone; hur känns det egentligen inför avspark?

Med vår approach till tillvarons största frågeställningar vågar vi påstå att vi vet. För vi lyssnar nämligen på folks ärligaste uttryck. Det som folk säger när ingen frågar dem. Alltså när de twittrar, uppdaterar sin Facebook-sida, instagrammar, bloggar eller postar inlägg på forum. Det vi kallar den digitala folkmunnen.

Sen sker magin. Algoritmerna avgör nämligen med nästan kuslig träffsäkerhet om ett omnämnande är positivt, negativt, neutralt eller helt irrelevant för just detta område. Och plötsligt har vi ett underlag för riktigt spännande analyser.

Kul va?

Antalet möjliga användningsområden är förstås svindlande men vi har tagit fram några stycken som vi vill visa i denna rapport.

När du läst denna kommer du att veta:

  • Vilket lag har mest snacksaliga fans? Vilka är tysta?
  • Var finns störst tilltro? Vem har redan förlorat?
  • Vem åker ut? Vem vinner? Nja – vi kan ialla fall berätta hur det känns. Och det är väl halva grejen?

Vi vill, med glimten i ögat, att du ska få se kraften i en metodik som i realtid kan bevaka ditt varumärke, dina konkurrenter, hur t ex din kundtjänst omnämns på nätet och vilket temaområde din kommunikation bör fokusera på för att balansera eller rent utav stärka bilden av ditt företag.

Så, bläddra en stund och fundera på vad vi skulle kunna veta om ditt företag i fall vi bara lyssnade på vad folk säger när ingen frågat dem.

Må bästa laget vinna! Som vanligt alltså.

Du läser analysen här!