Brilliant och Gamgi växlar upp!

Stockholm, 18e december, 2019

För drygt 2,5 år sedan fick vi en rak fråga:

Kan ni analysera ljud också?

Fulla med självförtroende och med många år av analys av ostrukturerad textdata bakom oss var vi snabbt redo att ta oss an det mest fantastiska vi vet; det talade språket. Och inte vilket snack som helst; människor som berättar om sina upplevelser som kunder – den kanske viktigaste ledtråden till hur företag kan förstå bättre, göra bättre och bli bättre. Förstå kunden eller medarbetaren. Understanding people.

Så, tillsammans med Brilliant Future inledde vi ett samarbete med Brilliants otroliga dataset och där Gamgi gör det Gamgi gör bäst – identifierar insikter i ostrukturerat data med automagi – och vilket samarbete vi haft: över en halv miljon analyserade ljudfiler, och massor av uppskattade sammanställningar, analyser och workshops!

Några skälvande veckor innan det gamla året rings ut tar vi och Brilliant detta samarbete till nästa nivå – det är nu klart att 2020 ansluter sig Brilliant till vår nya bearbetningsplattform Callity.ai™. Brilliant lägger därmed till en rad nya funktioner; Sentiment och Topic Indication, Tonality Score, Conversations, Share of Talk m m och nu öppnar sig ännu större möjligheter för Brilliants kunder att få insikter i form av datapunkter direkt i de gränssnitt de jobbar i till vardags!

”Brilliant med sina många års erfarenhet och expertis på kund- och medarbetarundersökningar är en drömpartner för oss. Med vår passion för att verkligen förstå människor och Brilliants många hundra kunder, däribland några av de absolut största och mest kundintensiva bolagen i Norden, skapas nu hittills oöverträffade möjligheter att bättre förstå både kunder och medarbetare.” säger Andreas Wiberg, Director of CX och medgrundare på Gamgi.

“Det känns otroligt spännande att kunna ta ”speech to text” till nya nivåer för våra kunder. Både att kunna leverera en unik tjänst på marknaden med en branschbenchmark baserad på tonalitet samt att vi tar ytterligare ett kliv framåt i utvecklingen för att hjälpa våra kunder att förstå sina kunder och med det förbättra sina verksamheter. ” säger Sara Gustafsson, Head of Sales and Marketing.

Gamgi (Listen now AB) är ett startup med fokus att på att låta slutanvändare dra maximal nytta av den snabbt framväxande AI-teknologin. Genom att koppla sig mot Gamgis Analytics as a Service-plattform Callity.ai™ kan företag med ostrukturerat data få tillbaka key metrics och insikter i realtid för både djupanalyser och integration i sina kundgränssnitt.

Brilliant Future AB är en del av Wise Group och en av marknadens främsta datadrivna undersöknings- och insiktsplattformar. Företaget erbjuder agerbara och datadrivna kund- och medarbetarinsikter som hjälper företag och organisationer att fatta beslut som stärker affären.

Brilliant mäter och analyserar löpande medarbetar- och kundupplevelser. Resultatet av Brilliants data visar gång på gång att engagerade medarbetare skapar lojala kunder och påverkar resultatet på sista raden. Företagets vision att hjälpa företag och organisationer världen över att frigöra potentialen i människor.