Stockholm, 6e december, 2019 – Loxysoft AS blir Preferred Partner till Gamgi (Listen Now AB)

Som Preferred Partner kan nu Loxysoft erbjuda Callity-insikter till alla sina kunder. Gamgis egenutvecklade plattform, Callity.ai™, transkriberar och analyserar telefonsamtal och skapar värdefulla kundinsikter baserat på data, i nära realtid, om bl a vad samtalen handlar om, hur känsloläget är per samtalstema i samtalet och hur det förändras baserat på telefonagentens frågor och svar.

”Vi är stolta att vara först ut på den skandinaviska marknaden att kunna erbjuda våra kunder integrerade insikter via Gamgis AI-baserade system för alla kundsamtal. Insikter som våra kunder tillsammans med annat data tar dem närmare målsättningen att finna ’det perfekta samtalet’.”, säger Jesper Sjölander, VP Sales på Loxysoft.

”Ett partnerskap med en av de största aktörerna i Skandinavien blir en enorm språngbräda för oss i vår ambition att hjälpa bolag lyssna och förstå sina kunder. Metoden kan förstås vara ett komplement till, eller på sikt ersätta, undersökningar i efterhand.” säger Pär Warg Wiklundh, CEO på Gamgi.

Loxysoft är en ledande leverantör av system för Contact Center, Telemarketing och Workforce Management. Med mer än 25 års erfarenhet i branschen, erbjuder de robusta företagslösningar, skalbara från små till stora verksamheter med flera kanaler och verksamhet på många platser. Loxysoft ger företag och organisationer förutsättningar för kundservice och försäljning i världsklass!

Gamgi (Listen now AB) är ett startup med fokus att på att låta slutanvändare dra maximal nytta av den snabbt framväxande AI-teknologin. Genom att koppla sig mot Gamgis Analytics as a Service-plattform Callity.ai kan företag med ostrukturerat data få tillbaka key metrics och insikter i realtid för både djupanalyser och integration i sina kundgränssnitt.

Loxysoft har 80 anställda i fem städer; Stockholm, Göteborg, Oslo, Östersund och New York. Huvudkontoret ligger i Östersund. Företaget ägs av grundarna och riskkapitalfonderna Inlandsinnovation, Almi Invest och MIC Invest.

Vid frågor vänder du dig till Jesper Sjölander, Loxysoft och Pär Warg Wiklundh på Gamgi.